Friday 4 January 2013

Jeragat Oh Jeragat !!!





Kecantikan merupakan sesuatu yang sering kali didambakan oleh setiap orang. Apabila kulit cantik dan bersih, ia akan menambahkan keyakinan apabila berhadapan dengan orang lain. Kulit yang kusam, berjerawat, berparut dan berjeragat sangat merunsingkan pengidapnya dan menurunkan keyakinan mereka untuk berhadapan dengan orang lain. Apabila rasa rendah dan malu menguasai diri, ia akan merendahkan motivasi seseorang dan menyebabkan produktiviti mereka terhadap sesuatu kerja merosot.

Sebenarnya jika kita baca di internet, banyak orang telah mebincangkan masalah jeragat ini. Saya cukup suka mencari info tentang penjagaan diri walaupun saya seorang lelaki. Kerana bagi saya penampilan amat penting di khalayak ramai.

Jeragat ialah tompok-tompok hitam yang disebabkan melanin yang terkumpul dan menjadi warna coklat muda atau coklat tua. Kadang kala ia hitam yang terkumpul di muka biasanya berkelompok, baik di pipi mahupun di dahi atau dagu. Jeragat boleh dipudarkan atau dikurangkan, tetapi tidak boleh dipulihkan sama sekali. Mungkin anda tidak ada jeragat, tetapi mencegah lebih baik sebelum ditimpa masalah ini.                                            

 



 Ada lima penyebab utama masalah jeragat ini iaitu:
1. Pancaran UVA/UVB yang menjadikan kelebihan pigmen.
2. Hormon yang tidak seimbang disebabkan mengandung atau menopaus.
3. Gelisah dan tidak cukup tidur.
4. Menggunakan makeup yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.



Masalah jeragat mudah diatasi dengan pemakaian SPF50 sebagai pelindungan. SPF50 mampu memudarkan parut jerawat & jeragat, menyeragamkan warna kulit yg kusam. Untuk kesan yang lebih jadikan set Bio Nutri Care sebagai penjagaan rutin kulit anda.


Bio Nutri Care mengandungi set lengkap dengan 4P iaitu Pembersihan, Penyegaran, Pelembapan & Perlindungan. Set ini memang memberi kesan yang menakjubkan kepada pengguna dengan merasai penjagaan seperti pergi ke SPA. Ini dapat menjimatkan para pengguna dengan hanya menggunakan set ini tanpa perlu ke SPA untuk rawatan. Kesannya dapat dilihat dalam 2 minggu menggunakan produk ini secara berterusan dan disiplin amat penting untuk kesan yang terbaik. Ia juga mampu bertahan selama 45 hari.

Untuk kesan berterusan pelajari teknik urutan muka dan leher bagi meransangkan penyerapan produk yang diguna dan pengedaran toxin dari dalam badan. Hubungi kami jika ingin tahu.

 




No comments:

Post a Comment